کروه وکلای آریا دادیار

مشاوره حقوقی در زمینه وکیل اداره و دیوان و کیفری و خانواده

کروه وکلای آریا دادیار

مشاوره حقوقی در زمینه وکیل اداره و دیوان و کیفری و خانواده

وکیل ملکی چه کمکی می تواند به ما بکند


 اولین سوالی که  در ذهن اشخاص پس از شنیدن ملک ایجاد می شود این است که وکیل ملکی کیست؟ و یک وکیل ملکی چه کمکی به ما می کند؟ در پاسخ به این سوالات که توسط وکلای ملکی گروه وکلای ایلیا نوشته شده است، باید ابتدائا در نظر داشت که در کشور ما اراضی و ملاک با توجه به نوع کاربردی که دارند ( تجاری- مسکونی) دارای نظام های حقوقی متفاوتی هستند.

علاوه بر این به دلیل کثرت قوانین و مقررات و رویه های آرای متفاوت و بعضا مبهم و متناقض دارد بودن تخصص و مهارت کافی در طرح و دفاع پرونده های مربوطه به این مقوله لازم و ضروری است.

بنابراین وکیل متخصص در زمینه ی دعاوی ملکی بهترین گزینه برای گرفتن مشاوره ی حقوقی ، اقامه ی دعوی یا دفاع در این گونه پرونده ها می باشد. در تعریف وکیل ملکی می توان گفت که اولا تقسیم بنندی خاص یا رسمی برا وکلا بر اساس نوع تخصص آنها وجود ندارد و هر وکیل دادگستری صلاحیت طرح اقامه و  دفاع در تمامی موضوعات قابل طرح در مراجع قضایی را دارا می باشد.

 

اما از آنجا که رشته ی حقوق جز محمدود رشته های  می باشد که به خاطر ماهیت آن با تمامی مشاغل ، اصناف، رشته ها مرتبط می باشد این موضوع سبب گستردگی دامنه ی شمول موضوعات قابل طرح در این رشته را دارد.

از طرف دیگر هر موضوع خود تحت عنوان مختلف و از جهات گوناگون قابل بررسی و طرح می باشد سبب می شود که هر وکیل دادگستری بیشترین زمان و تجربه اندوزی خود را برای تسلط بر یک موضوع خاص و سایر مباحث مرتبط با آن اختصاص دهد.

برای مثال همین موضوع املاک را در نظر بگیریم بسته به نوع قرارداد تنظیم شده بین طرفین و براساس  قصد مشترک آنها در انعقاد قرارداد دعاوی مختلفی قابلیت طرح دارند ولذا وکلا قهرا بر اساس انواع پرونده ایی که بیشترین ارجاع را به دفاتر آنها دارند.

 

 

 

مبادرت به کسب تجربه  و علم اندوزی در آن زمینه پرداخته تا با تسلط بر آنها بهترین عملکرد را در پرونده های تحت دفاع خود داشته اشند از این رو دعاوی ملکی که به یک وکیل ملکی ارجتع داده می شود مواردی از این قبیل هستند : تخلیه ی ملک- خلع ید- الزام به تنظیم سن رسمی- الزام به تحویل ملک دعاوی ثلاثه شامل: رفع تصرف عدوانی- رفع مزاحمت رفع ممانعت از حق دستور فروش ملک مشاع- مصادره ی املاک- مشارکت در ساخت- پیش فروش آپارتمان- الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی- دعاوی موجر و مستاجر- سرقفلی و غیره.

نکته ی قابل ذکر دیگر در زمینه ی وکیل ملکی این مطلب است که با توجه به این که بیشتر پرونده های انجام شده توسط وی در خصوص ملک است چنین وکیل کاملا به آرای وحدت رویه آرای اصراری است آرای شعب دیوان عالی کشور آرای دادگاه های بدوی و تجدیدنظر نظرات مشورتی قوانین و مقررات مرتبط با موضوع می باشد به انضمام این که یک وکیل ملکی قبل از اینکه یک وکیل ملکی باشد یک وکیل قراردادی می باشد.

چرا که توانایی تجزیه و تحلیل قرارداد به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگ قرار دارد موضوعات ملکی از ملزومات و ویژگی های مهم یک وکیل ملکی می باشد در نتیجه کمکی که یک وکیل ملکی می تواند به ا کند با توجه به این که مسکن و املاک از باارزشترین دارایی های اشخاص می باشد و بسیاری از افراد در معاملات ملکی خود در دامن کلاهبرداری افتاده و در انجام معامله با مشکل مواجه می شوند این است که یک وکیل ملکی در تمامی مراحل معامله ی ملک از قبیل تنظیم قرارداد و شروط ضمن آن ، شرط فسخ و خسارات حل اختلاف ناشی از قرارداد- ارجاع به دادرسی طرح دعاوی مربوط  و دفاع در قبال آنها به انضمام مشاوره ی حقوقی در تمام مراحل فوق از بروز مشکلات و تعهدات سنگین و ایجاد هزینه های اضافی برای موکل جلوگیری می نماید.س

جهت تماس و گرفتن مشاوره از وکلای گروه وکلای ایلیا می توانید با شماره 77221941 تماس بگیرید یا به نشانی vakilmelki.ir مراجعه کنید


منبع: وکیل ملکی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد